Religia ca o boala mintala

by Radu Ciocan on March 25, 2008 · 81 comments

Te-ai intrebat vreodata de ce esti crestin ortodox (catolic, musulman, hindus, budist …) ?

Te-ai intrebat vreodata de ce crezi in Dumnezeu, Isus sau alti zei ?

Raspunsul este simplu: de mic ai fost invatat de parinti (sau alte figuri de autoritate – scoala, biserica, etc) ca exista Dumnezeu care ne “vegheaza” pe toti de sus si ca Isus s-a sacrificat pentru 6 miliarde de pacatosi.

Probabil daca te-ai fi nascut in vreo tara araba, Allah ar fi fost modul tau de viata, sau daca te-ai fi nascut in India ai fi fost hindus si credeai in reincarnare si alte zeitati.

Religia nu ti-o alegi singur. Toate credintele tale sunt insuflate de cultura in care te afli. Religia este mostenita.

Religia este comparabilă cu o nevroză a copilăriei. – Sigmund Freud

Psihologic vorbind, copilul pana la 6 ani crede tot ce i se spune de catre o figura de autoritate.

Asemenea unei boli ereditare sau mintale, religia trece de la o generatie la alta perpetuandu-se incontinuu.

Religia este un produs al fricii. Pentru o mare parte din istoria umanitatii, raul poate a fost necesar, dar de ce a fost mult mai mult rau decat necesar? Nu este omorarea oamenilor in numele lui Dumnezeu o buna definitie a nebuniei?
- Arthur C. Clarke

Timp de peste 1500 de ani, religia a fost impusa cu forta prin nenumarate razboaie si cruciade de catre institutia numita Biserica (care in unele perioade era mai presus de cat Statul).

Cine nu era de acord cu “cele sfinte” era considerat eretic si ars pe rug.

In ultimile cateva sute de ani religia s-a perpetuat doar din inertie, din generatie in generatie, fiindca frica colectiva din subconstient a ramas, chiar daca nu mai era nici o metoda de opresiune.

Si asa in lume sunt 3,4 miliarde de crestini (28%), 1.5 miliarde de musulmani (23%), 900 de milioane de hindusi (16%), 376 milioane de budisti (7%) si restul de aproape 2 miliarde cred in alte zeci/sute de religii sau nu cred in nimic.

Intrebarea este – cu ce ne ajuta daca credem intr-o forta divina si suntem religiosi?

De la inceputul timpurilor, de cand omul a inceput sa fie constient de ceea ce se intampla in jurul lui a inceput sa isi puna tot felul de intrebari.

Ce sunt stelele de pe cer noaptea, de ce este cerul albastru si iarba verde, cum de zboara pasarile, etc.

Negasind un raspuns logic pentru ca nu detinea cunostintele necesare sa isi explice toate acele fenomenele, a presupus ca exista cineva sau ceva mai presus de el care face posibil tot ce este inexplicabil la acel moment.

Si asa s-au nascut divinitatea si primele zeitati – si au fost multi, foarte multi zei, mii de zei si zeite de-a lungul mileniilor.

DA – divinitatea si Dumnezeul actual este o nascocire a mintii umane. Si culmea, suntem atat de ignoranti sa spunem ca o nascocire ne-a creat pe noi.

Definitie DEX: Divinitate: Fiinţă imaginară cu însuşiri supranaturale, socotitădrept cârmuitoare a lumii; Dumnezeu, zeu

Dumnezeu este doar o fiinta imaginara inventata pentru a justifica necunoscutul.

Poate (si zic poate) daca primii oameni nu puneau pe seama divinitatii fenomenele naturale care nu putea fi explicate, nu mai treceau mii de ani pana isi dadeau seama ca pamantul e rotund, ca nu suntem centrul universului, ca nu soarele se roteste in jurul nostru. Dar asta e deja istorie si nu poate fi schimbata. Mergem inainte.

Religia este un lucru excelent pentru a-l tine pe omul de rand tacut. Religia este ceea ce tine pe omul sarac sa nu-l omoare pe omul bogat.
- Napoleon Bonaparte

Principala afectiune a acestei boli, numita religie este lipsa de responsabilitate a fiecaruia dintre noi si aruncarea vinei catre o cauza externa.

Exemplu: s-a intamplat un accident si cineva drag a murit – asa a fost voia lui Dumnezeu, orice greseala o facem, poate fi pusa in carca lui Dumnezeu si astfel scapam cu constiinta curata. Eventual ne inchinam si facem cateva plecaciuni drept pedeapsa.

Si asa oamenii isi deleaga propria resposabilitate aruncand vina catre o forta externa (Dumnezeu). Asa pot fi justificate razboaie, asasinate, terorismul, si multe alte crime. Hei … a fost voia lui Dumnezeu, Allah a fost cel care a vrut asta.

Religia functioneaza pe principiul de rasplata si pedeapsa. Te inchini si venerezi divinitatea castigi un loc in rai (adica nimic, pentru ca vei fi mort atunci), iar daca pacatuiesti (gresesti, ca doar esti om) trebuie sa suferi si sa venerezi divinitatea si mai mult ca altfel vei arde in flacarile iadului pentru totdeauna.

Cum sa nu fii speriat, ingrozit si infricosat cand auzi zi de zi incepand cu primii ani ai copilariei toate aceste afirmatii. Chiar ajungi sa crezi ca divinitatea exista si este calea cea buna. Si asta se intampla de mii de ani.

Definitii DEX:
Virus (figurativ.):
- Agent de contagiune morală.
- Factor care provoacă o contagiune morală.
- Sursă a unui rău moral.
Boala:
- Tulburare a stării normale a unui organism (uman sau animal);
~ mintală = psihoză
- Obişnuinţă anormală, nedirijată de voinţă şi de raţiune;

Religia organizata este doar o boala mintala, manipulativa care atenteaza la libertatea personala si care violeaza Constitutia Romaniei

Libertate:
- Posibilitatea de a acţiona după propria voinţă sau dorinţă; posibilitatea de acţiune conştientă a oamenilor în condiţiile cunoaşterii (şi stăpânirii) legilor de dezvoltare a naturii şi a societăţii.

Constitutia din 31/10/2003
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 767 din 31/10/2003
ARTICOLUL 29
Libertatea constiintei
(1) Libertatea gândirii si a opiniilor, precum si libertatea credintelor religioase nu pot fi îngradite sub nici o forma. Nimeni nu poate fi constrâns sa adopte o opinie ori sa adere la o credinta religioasa, contrare convingerilor sale.
ARTICOLUL 49
Protectia copiilor si a tinerilor
(3) Exploatarea minorilor, folosirea lor în activitati care le-ar dauna sanatatii, moralitatii sau care le-ar pune în primejdie viata ori dezvoltarea normala sunt interzise.
Constitutia este lege fundamentală a unui stat, investită cu o forţă juridică superioară celorlalte legi si care determina drepturile esenţiale şi obligaţiile cetăţenilor.

Articolul 29, punctul 1. spune clar ca libertatea credintelor religioase nu pot fi îngradite sub nici o forma. Dar tocmai am demonstrat mai sus ca nu am avut de ales, fiind copil, sa cred in altceva.

Legal si juridic vorbind, poate nu se incalca exact legea, dar moral DA. Poate as fi vrut sa cred in Allah, in Zeul Soarelui, sau in Legendele Olimpului. Nu trebuia sa fiu “indoctrinat” sa cred in ce credeau parintii sau comunitatea.

Poate vei zice, ca acum ai peste 18 ani si esti liber sa crezi in ce vrei, sau sa nu crezi in nici o religie. Da, sunt perfect de acord, dar daca ar fi sa facem un sondaj de opinie pe esantion de varsta 18+, nu cred ca ar zice multi ca ar adopta alta religie decat cea cu care au fost obisnuiti.

Religia fara constiinta morala nu e decat un cult superstitios.
-Imamanuel Kant

Religiile si divinitatile actuale nu difera cu nimic de vechile mitologii grecesti sau egiptene. Ele pur si simplu nu mai sunt la moda. Dumnezeu sau Allah este mult mai la “moda” decat Zeus sau oricare alta zeitate antica.

Nu contest ca Isus, Gautama Buddha, Mohamed nu au fost niste personaje cu o viziune, cu o minte mult mai luminata decat conationalii lor. Au fost niste oameni deosebiti care au ajuns la un nivel de constientizare cu mult peste media respectiva. Cum politica si goana dupa putere persista in sistemul de guvernare de mii de ani, ei pur si simplu a fost folositi ca niste “arme” de catre biserici si sisteme de conducere pentru a tine “horzile” de “necredinciosi” in frau.

Din punct de vedere economic, pentru ca Institutia Bisericii Ortodoxe Romane are forma juridica, ar trebui data in judecata pentru nerespectarea legii antitrust si pentru ca detine monopol pe piata.

Monopolul reprezintă capacitatea unei entităţi de a hotărî unic, în mod majoritar asupra altei entităţi, posibil contrar tendinţelor entropice normale.
Monopolul este un drept exclusiv al cuiva, de obicei al statului, de a dispune de ceva, de a efectua ceva; dominaţie într-un domeniu, într-una sau mai multe ramuri economice. (conform DEX)

Poate ca legal si juridic nu este posibil acest lucru, dar moral DA.

Filozoful Bertrand Russel spunea:
“Religia este bazata … in mare masura pe frica … frica de misterios, frica de infrangere, frica de moarte. Frica este parintele cruditatii, si astfel nu ne miram de ce cruditatea si religia au mers mana in mana…. Viziunea mea asupra religiei o da Lucretiu. Consider ca este o boala nascuta din frica ca sursa a misterelor nespuse ale rasei umane”.

Cele mai grave boli ale momentului sunt cancerul si sida. Cancerul este cauza a 13% din totalul de decese (7 milioane de morti in 2000). Se estimeaza un total de 30 milioane de oameni care au cancer si in jur de 36.7-45.3 milioane de oameni infectati cu sida.

Asta inseamna doar aproximativ 1% din populatie.

Insa nimeni nu vorbeste de o boala mult mai grava, care se transmite de la generatie la generatie, care afecteasza sanatatea mentala si care afecteaza peste 75% din populatie – RELIGIA.

Religia a supravietuit de-a lungul mileniilor datorita unei forte a mintii umane – CREDINTA

A avea credinta inseamna a crede in ceea ce nu vezi, iar rasplata pentru aceasta credinta va fi sa vezi ceea ce crezi.
- Sfantul Augustin

( va urma … )

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (34 votes, average: 4.44 out of 5)
Loading ... Loading ...

{ 81 comments… read them below or add one }

Alex 03.25.08 at 15:01

George Carlin despre religie (stand-up comedy)
http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o

Creationist Monkey 03.31.08 at 00:25

Bine zis. Recomand celor interesati de mai multe cartea lui Richard Dawkins “The God Delusion”, care a fost deja tradusa si in Romana cu titlul “Himera credintei in Dumnezeu” (NU foarte fericit titlul dupa parerea mea, dar traducerea e buna.)
Intr-adevar, inertia care ne face pe mare majoritate dintre noi sa ne consideram crestini eunul din principalele motive pentru care religia in lume are inca puterea pe care o are. Dar mai e un motiv. Atunci cand e vorba de crestinism de exemplu, marea majoritate nu stiu NIMIC despre crestinism, cu exceptia legendelor si miturilor pe care le-a promovat si propagat biserica de-a lungul timpului. Acum cateva zile am publicat pe blogul meu primul articol dintr-o serie de 10, in care incerc sa fac un studiu al “adevarurilor” Crestinismului.
Il puteti gasi aici: http://creationistmonkey.com/how-to-dismantle-jesus-in-10-steps/
Sunt foarte multe lucruri pe care daca le pui cap la cap, nu mai ramane mai nimic din mitul Isus si al invierii sle miraculoase.

TLP 03.31.08 at 01:21

Taxati BOR-ul! Ar trebui sa se bucure ca nu sunt inchisi pentru meseria lor de infractori mincinosi…

anonimul 03.31.08 at 09:05

Iti recomand filmul Zeitgeist in caz ca nu l-ai vazut :) Acolo este explicat totul despre crestinism

Creationist Monkey 04.01.08 at 00:09

:) Bineinteles ca l-am vazut.
Dar, desi e un film destul de bun, pt ca incita curiozitatea si e un bun inceput pentru a-ti pune ceva intrebari, nu tot ce e descris acolo e adevarat. Vreau sa spun ca marea majoritate a istoricilor se contrazic inca referitor la Krishna nascut pe 25 decembrie, de exemplu.
Oricum, eu incerc in articolele pe care le scriu, sa acopar mai multe “adevaruri” ale crestinismului, sa dau mai multe detalii, folosind numai lucruri pe care istoricii si cercetatorii biblici le-au stabilit deja, dar care nu sunt inca cunoscute de catre marea majoritate a populatiei.

dorian 04.02.08 at 02:01

Cred ca ne apropiem cu pasi repezi de timpurile cand credinta religioasa impreuna cu manifestarile ei va fi diagnosticata din punct de vedere psihopatologic.

In Manualul de Diagnostic al Tulburarilor Mintale, cartea de capatai a psihiatriei, deja sunt clasificate in sindroame psihice cu simptome legate de nebunie o multime de comportamente sau trasaturi ale gandirii.

Sunt deja inventariate in sfera tulburarilor mintale: gandirea magica, perceptia fara obiect (halucinatiile), gesturile/cuvintele omnipotente (rugaciunea, crucirea, blestemele), auzirea vocilor (revelatia), delirul religios megalomanic (profetiile), conversia psihosomatica (stigmatizarea), isteria (posedarea de catre spirite malefice), pierderea realitatii etc.

Exista Tulburarea de Personalitate Schizotipala care are ca trasaturi de diagnosticare credintele ferme ale pacientului in reincarnare, superstitii, etc, acesta fiind convins ca poseda capacitati deosebite: telepatie, clarviziune, rediestezie, bioenergie, vede aura, etc.

dorian 04.02.08 at 02:10

Freud spunea ca religia este nevroza obsesionala grava a omenirii.

A analizat in mai multe lucrari caracterul mortifer al religiei reprezentat de catre ritualurile obsesionale. Este cunoscut faptul ca religiile monoteiste sunt axate pe amplificarea sentimentelor de culpabilitate care se pot gestiona prin ritualuri de diminuare ale angoaselor.

Esenta sado-masochista a religiei vine din faptul ca face cereri imposibil de respectat care se pot ispasi numai prin autoflagelare fizica, psihica (simbolica): post alimentar, canoane, rugaciuni, adica, infranarea placerii de a fi viu…

bichy 10.20.08 at 06:24

cum adik religia n ti’o alegi singur ? taci bai draq cua dak vreau m fak musulman evreu satanist c vreau so stfu

NoGod 11.10.08 at 23:32

In primul rand felicitari ptr. site.Eu acum l-am descoperit.Intr-adevar,religia poate fi si o boala,dar din cate am studiat eu este mai mult supersititie si lipsa de seriozitate.Crestinii in marea lor majoritate nu sunt atat de crestini pe cat vor sa para;nici unul din ei nu poate respecta “cuvantul lui d-zeu”,nici pe departe-tot niste animale sunt si ei,dar mai slabe,fricoase si ignorante.Le plac foarte mult sarbatorile.In fiecare zi se pomeneste cate un sfant etc (zilele in care nu se lucreaza),iar sarbatorile mari,craciun,pasti etc sunt mare prilej de chefuiala si dezmat.Asta este rezultatul religiei,se vede in produsul uman.Scopul religiei este bine definit de multe minti luminate ca fiind acela de a controla masele,in genere prostimea.Si azi ca si inainte religia serveste acest scop.Ma bucur insa cand vad pe la TV,pe la manastiri,la moaste,adunate sute si mii de persoane,ma bucur pentru ca vad pe figura lor prostia,ochii goi in care nu poti vedea decat slutenia mintii.Ma bucur cand ii vad ca se incaiera sa ajunga primii,se inghesuie la sarmale isi impart pumni si imbranceli.Ma bucur pentru ca vad ca sunt batrani si traiesc cu speranta ca noi,cei tineri,nu suntem ca ei si sper sa dipara cat mai repede generatia aceasta a deznadejdii,a pomenii si a asteptarii zilelor sfarsitului.Ma bucur sa vad cat mai putini tineri pe la biserici.

liv 11.28.08 at 00:27

va doresc la toti sa-L cunoasteti pe Dumnezeu
va inselati amarnic
imi pare rau pentru voi, dar am nadejde ca veti fi salvati de propriile constiinte
inger de paza :)
ierati-ma daca v-am suparat

jhon 02.26.09 at 23:30

A ajuns lumea sa judece pe Dumnezeu si mai ales sa se intrebe de ce trebuie sa fii bisericos……sau ca religia e o boala…….Oare distanta care o masoara oamnii de stiinta credeti ca e exacta?????NU fratilor!La Dumnezeu toti perii din capul vostru sunt numarati…..Multi vor vedea in ziua judecatii ca Dumnezeu nu a mintit!Ca este multa rautate in lume acum se stie…dar de ce biserica nu are putere ar fi intrebarea oricarui om!!!!!!!!!!!!De ce>?Pentru ca de vor vedea oamenii din nou pe Iisus Hristos l-ar rastigni din nou….Biserica nu ca nu are putere…ci a fost ingaduit de la Cel de Sus ca satana sa isi atinga scopul!!Totul e cu ingaduinta Domnului…si aceasta ca raspuns la faptele cele rusinoase ale omului!Dar luati aminte ca o minciuna nu dureaza 2000 de ani si in evanghelie spune clar ca portile iadului nu vor birui!

NoGod 02.27.09 at 00:19

Ce sa discuti cu unul ca jhon?!!

catre urmasii maimutelor 03.06.09 at 04:37

@dorian De ce oare sunt unii oameni care cred ca civilizatia s-a nascut odata cu fotbal-ul , automobilul , pc-ul ? . Credeti ca inainte de toate astea era un fel e neant ? Sa ai o credinta implica neaparat ca esti “habotnic” invechit ?.
!dorian
“Freud spunea ca religia este nevroza obsesionala grava a omenirii.”
Stiti oare cati oameni s-au sinucis dupa ani de practicare a psihanalizei ? .

cei care sustin asemena aberatii despre cat e religia de daunatoare ar mai trebui sa mai citeasca o carte . Ignoranta nu aduce nimic bun .
Este o era a indobitocirii in masa fara cultura
Intr-un fel este normal . Nu prea exista repere in prezent .

catre urmasii maimutelor 03.06.09 at 04:43

Nu pot sa va judec prea mult . In situatia de astazi , in locul vostru e mare posibilitatea sa fi aberat si eu la fel .

catre urmasii maimutelor 03.06.09 at 04:52

E posibil sa spuneti : AHAAAAAAAAAA esti impotriva tehnologiei etc etc . Va asigur ca stiu destule si despre IT . Pot sa fac sute de blog-uri deastea pe zi cu un singur click si alte chestii de genul asta . Dar eu cred ca vorbiti in necunostinta de caz . Probabil credeti ca enoriasii sunt un fel de oligofreni . Ca sunteti extrem de inteligenti . Ignoranta+Aroganta e cel mai cumplit lucru care vi se poate intampla

catre urmasii maimutelor 03.06.09 at 05:01

@anonimul eu nu pot sa-ti recomand “Zeitgeist” pentru ca in cazul religiei sunt niste aberatii fara nici o acoperire . Majoritatea vedeti “Adevaruri” tocmai din cauza ca nu aveti habar despre ce e vorba .

catre urmasii maimutelor 03.06.09 at 05:09

Sofism asta e termenul cel mai potrivit pentru acest articol si unele comentarii :

SOFÍSM s.n. Raţionament fals din punctul de vedere al conţinutului, dar aparent corect din punct de vedere formal, folosit în scopul de a induce în eroare. [< fr. sophisme, cf. gr. sophisma]. – pentru cei care nu cunosc termenul

Razvan 03.06.09 at 08:43

@catre urmasii maimutelor : “Stiti oare cati oameni s-au sinucis dupa ani de practicare a psihanalizei ? .” – Nu stiu, zi-mi tu cati. Nu ca acest lucru ar fi vreun argument.
“In situatia de astazi , in locul vostru e mare posibilitatea sa fi aberat si eu la fel .”- cu siguranta ai aberat.
“Dar eu cred ca vorbiti in necunostinta de caz” – e bine sa recunosti ca tu crezi si NU stii. Asa ca informeaza-te daca doar crezi.
Daca tu vrei sa afli cu adevarat ce a insemnat crestinismul pentru rasa umana tot ce trebuie sa faci este sa studiezi istoria dintre anii 400 i. Hr. si cam pana la Renastere. Vei observa un gol de 1000 de ani. Cat de mult reusisera grecii sa descopere doar ca in cateva secole totul sa fie sters. Superstitiile oamenilor au distrus Alexandria , centrul stiintific al lumii antice. Vezi ce a facut Cyril din Cezareea in numele zeului crestin. Crestinismul nu are nici o scuza pentru modul cum a tratat inteligenta. Ei sunt de vina pentru prostia de azi. Dar vine si islamul din spate puternic cu si mai multa prostie.

liv 03.06.09 at 11:14

ciiti cartea “Cum am devenit ortodox” Chiar daca nu credeti merita citita ca sa va intareasca si mai tare convingerile, sau sa va indrepteze catre un adevar.
http://www.cartiortodoxe.ro/cartea-carte/1517-cum-am-devenit-ortodox-.-o-calatorie-inspre-credinta-crestina-primara-gillquist,-peter-e..html
poate discutam putin pe tema aceasta dupa ce cititi

jhon 03.06.09 at 22:25

v-ati intrebat voi impotriva cui luptati>???????Dumnezeu exista !!!Si nu oricum exista El!!!!!!!!De ar fi fost evolutia care ne-a creat nu ar mai fi avut sens moartea!!!!!!!!!!!Caci daca murim oare nu exista dincolo nimic?>Vor veni vremurile cand lumea va inebuni si vazand pe unul doi ca nu sunt nebuni vor zice :Nebunilor de ce nu sunteti ca noi? Mai doresti alt raspuns>?Eu nu cred in Dumnezeu pt ca asa mi-au impus parintii ,ci pentru ca sfintii l-au iubit pe El si au lasat marturie in lume!Cand vezi ca uleiul sta deasupra apei asa cunosti si pe Dumnezeu !Nu coborand in apa vei cunoaste pe Dumnezeu ci ramanand la suprafata precum uleiul ca sa nu te ineci!!!!!!!Dumnezeu sa va ierte!

NoGod 03.07.09 at 13:12

1)Jhon,cum poti sa dovedesti existenta lui d-zeu?Esti atat de aprig in discursul tau de baba incat imi lasi impresia ca ai fugit de la o manastire..;))Si noua ne place sa “coboram in apa”,sa cercetam,pentru ca nu ne este frica de moarte cum va este voua celor religiosi.
2)Mai ignoranti si aroganti decat persoanele religioase nu ai sa vezi,draga Jhon;informeaza-te mai bine ininte de a scrie cate
ceva aici.
3)Moartea are mai multe sensuri,mai putin acela de a te duce “dincolo”,Jhon.

jhon 03.08.09 at 16:38

Dumnezeu sa te ierte!

jhon 03.08.09 at 16:44

Dumnezeu sa te ierte pentru ceea ce spui…caci nu stii ce spui…omule Orice imagine a lui Dumnezeu, inainte de venirea lui Hristos, nu putea fi decat un idol … Atunci imaginea lui Dumnezeu s-a conturat la venirea lui Iisus Hristos cand ochii oamenilor s-au deschis(si nu in timp ce Iisus a fost pe pamant ,ci dupa moartea sa si inaltarea Sa la ceruri!)Parintele Cleopa spunea ca cea mai mare intelepciune a omului este sa vada moartea in fata ochilor sai care il fereste de tot pacatul ….De ce ?Pentru ca in fiinta oricarui om este teama de necunoscut .Teama de pedeapsa este mare si in fata mortii omul ar vinde pe oricine sa nu moara….Dar pana la urma moartea e cel mai sigur fenomen…vei zice Si Dumnezeu cat de “sigur” e “fenomenul ” asta?
Dumnezeu e prezent in fiecare prin constiinta fiecaruia.Pamantul este asternutul picioarelor Sale …El e langa noi si va fi pana la sfarsitul lumii ,caci toate fapturile se afla in mainile Sale ….
Dovada cea mai graitoare a existentei lui Dumnezeu este biblia si rugaciunea prin care Dumnezeu ne asculta “mai indeaproape” !Nu va amagiti!In lume necazuri avem mai multe decat bucurii!Si de aceea rugaciunea e cea care este izbavirea noastra si indulcirea patimirilor noastre!Dumnezeu zice in biblie:Şi de nu ar fi scurtat Domnul zilele acelea, n-ar scăpa nici un trup…E o dovada graitoare in biblie ….si din punct de vedere stiintific se stie ca s-au scurtat zilele…..Totul e in mainile Domnului …pana si viata ta…depinde cui i-o dai prin faptele tale:Domnului sau diavolului!

NoGod 03.08.09 at 22:55

Cum spuneam,poti sa dovedesti existenta lui d-zeu?Si mai lasa-ma cu biblia ta ca asta e scrisa de oameni,de shmekerii din vremurile trecute…Astept o dovada…desi astept degeaba..

jhon 03.09.09 at 09:57

Astepti degeaba intradevar pentru ca una din cea mai importanta dovada a existentei lui Dumnezeu esti tu…si chiar de nu intelegi asta ,pentru cei din vremurile acestea aud ,dar sunt surzi vad ,dar sunt orbi.Din pacate tot mai multi oameni alearga pe calea pierzarii …Stramta e calea care duce catre cer….Dar ce astepti omule de la Dumezeu ca sa iti arate ca exista …eu am crezut in EL si El mi-a aratat drumul meu in viata ,mi-a aratat multe lucruri ,dar daca nu crezi in Dumnezeu (mai ales in existenta Lui) nu Il poti afla….Vrei sa crezi ,vrei sa nu crezi ai simtit macar odata ca te mustra constiinta ,pentru ca ai facut ceva rau…In interior te-ai framantat macar o data pentru o fapta rea…Acolo e prezenta lui Dumnezeu in constiinta…De ar vedea omul pe Dumnezeu cu ochii cei trupesti ar muri pe loc …si la fel cu diavolul….Daca nu crezi in biblie care este Cuvantul lui Dumnezeu degeaba ma chinui eu omule sa iti arat ca exista Dumnezeu…Pentru ca in tine este intuneric nu poti ajunge la lumina…Daca doresti acest lucru cu intrebarea sa calatoresti(acolo unde trebuie si nu aici)…Si cei mai invatati filozofi au renuntat la ideile care depasesc limitele filozofiei punand totul pe seama lui Dumnezeu !Experimentul de la Geneva nestiind ce o sa se intample decat pur imaginar fenomenul au numit particula “Particula lui Dumnezeu”….Mintea care o are omul in zilele noastre este data tot de Dumnezeu …pentru ca nu ar putea natura prin implicatia ei efemera sa creeze omul…Evolutia este raspunsul omului la faptele sale…e un motiv de a pacatui…”Daca nu exista Dumnezeu nu are cine sa imi faca nimc” sau “Nu ma pedepseste nimeni”!!Azi ce nu au reusit paganii prin persecutie cu ingaduirea Domnului se intampla cu sectele sa “scindeze” modern din credinta ortodoxa (unica credinta adevarata)De ce???Ignoranta care o vezi in fetele bisericesti este ignoranta mintii tale …este ca un raspuns la vederea lor in mintea ta “NU EXISTA DUMNEZEU” .Desi multe fete bisericesti nu merita functiile care le detin nu e puterea noastra sa judecam faptele lor…Am uitat sa iertam noi romanii si in sangele nostru simtim frustrarea din cauza comunismului si a celorlalti dusmani care au dorit sa subjuge tara noastra…O natie de frustrati…De aici apar “Ua tiganii,afara ungurii”….Si asa a aparut ignoranta in sangele nostru…simtim cu TOTII aceasta ignoranta transformata in ura si manie asupra tiganilor si ungurilor ,dar iertarea e cea mai buna solutie…Romanii uita sa mai fie iubitori si iertatori …si aici apare necredinta dusa la extrem :”NU EXISTA DUMNEZEU”…….

liv 03.09.09 at 10:36

Aici se vede cat de neinformati sunteti!!! Verificati in arhivele lumii sa vedeti care este istoria. Istoria si alte scrieri de la inceputul veacurilor vor dovedi autenticitatea acestor scrieri sfinte.Asa faceau vechii atei, cautat fara liniste sa dovedeasca ca nu exista Dumnzeu si descopereau contrariul. De ce? Pt ca erau dedicati acestui tel(rau la inceput). Daca tot sunteti asa de convinsi, dovediti ca nu exista Dumnezeu
Intrebare: poti vedea curentul, sau vantul. De simtit il simitim toti, dar fara sa simti, sau fara ai vedea influentele asupra celorlalti , il poti vedea?
Orice decizie am lua fiecare, trebuie mai intai cercetat. Nu fiti precum oile, va luati dupa curent sa pt ca asa e mai usor

Asa cum crestinii va respecta pe voi ati putea face si voi.
Cei ce vorbesc aici de Dumnzeu o fac cu dragoste fata de voi, caci suteti inselati.
Voi insa daca nu credeti in Dumnezeu, de ce trebuie sa vorbiti cu acest ton ironis si cateodata chiar rautacios? Daca va veti respecta mai mult poate vor fi mai utile pentru toti discutiile.

Crestinilor nu le e frica de moarte. Moartea nu e decat adormirea trupului si invierea sufletului. Moartea nu e decat un pas spre fericire; fericirea de a fi cu Dumnezeu in vesnicie, asta de faptele sunt de vrednice de rasplata.-De ce afirmati lucruri pe care nu le stiti despre crestinism?
Atacati oamenii crestini fara motiv… Eu daca vad un roman ca se inchina , spun ca toti romanii sunt crestini?
Daca ati intalnit in viata si crestini care v-au smintit cu pacatele lor acum ii catalogati pe toti crestinii la fel?
Cerceteaza Biserica si Adevarul ei ,nu oamenii, care sunt doar niste slujitori. Toti gresim, intr-un fel sau altul.

liv 03.09.09 at 10:48

Ioan VLADUCA, “Elemente de apologetica ortodoxa”(Ed. Bizantina)
“Ortodoxia si eroarea evolutionista”
Oana IFTIME, “Introducere in antievolutionismul stiintific” (Ed. Anastasia)
Horia Roman PATAPIEVICI, “Omul recent”
“322 de vorbe memorabile ale lui Petre TUTEA”, ambele la Ed. Humanitas
-carti bune de studiat

jhon 03.10.09 at 01:39

Liv portile iadului nu vor birui biserica apostolica ,caci nu se poate sa “detroneze” creatia pe Creator…Eu sunt increzator in Domnul ca o sa le deschida sufletul catre dragostea Sa!Intradevar sunt multe lucruri care le stalcesc ei aici fara sa stie o farama din semnificatiile bibliei si din adevarul care chipurile ei il numesc adevar….!!Nu e cu putinta noua a ne razvrati sau a-i uri,ci sa ii iertam caci Maica Domnului se roaga si pentru ei….neincetat….dar cine sa mai zica ca Maica Domnului sufera pentru neamul nostru devenit pagan…..au aparut atatea secte…mergeam cu un baiat evlavios pe strada si cum el ii cunoaste pe astia din secte (doar dupa port zice el) ii numea in fata hristosi mincinosi fara nicio temere…..Acestia sunt cei care vor sa distruga ortodoxia…..dar nu vor reusi…Caci de vor fi 10 in numele Domnului acolo e si Dumnezeu in mijlocul lor….Sa plecam capetele noastre Domnului si sa privim la eroii nostri care au aparat tara….la niste eroi ….pierduti in negura trecutului…..Ca sa vina acum niste oameni “de stiinta” de pe internet sa zica ca nu e Dumnezeu ….cand Stefan cel Mare a aparat cu sabia Moldova si pe campul de lupta inchinau rugaciuni si minune de acele rugaciuni plecau turcii de frica…simteau puterea Domnului acolo si nu atacau ….De se incumetau sa atace puterea lui Dumnezeu isi facea simtita prezenta…Vai de noi …ca popor….Dumnezeu sa ne ierte pe toti:)
Si ca sa vezi infricosata minune ce s-a aratat la Manastirea Antim din Bucuresti !Un om s-a dus sa se spovedeasca si a dorit sa se impartatseasca dar cand preotul dorea sa ii dea impartasania s-a ridicat potirul in aer.Preotul s-a mirat si i-a zis ca nu poate sa il impartaseasca pt ca avea pacate mari…Atunci s-a descoperit ca avea cip….pe mana….

claus 03.23.09 at 16:56

pt cei care nu cred in DUMNEZEU O SA LE SUN SA STEA PUTIN SA SE GANDEASCA (cum oare sa facut primul om?)deja existenta lor pe pamant demonstreaza ca exista DUMNEZEU.apoi sa mai citeasca o biblie si o sa si dea seama mai bn ce vreau sa scriu;chiar se adevereste ce se scrie in biblie.multi atei se bazeaza in ceea ce cred pe baza cauzalitati (ca daca se intimpla ceva e din cauza asta ,si tot asa)tocmai ca viata e o succesiune de cauzalitati doar ca DUMNEZEU a facut si multe minuni tocmai ca sa le arate la lume ca EL exista.

No God 03.23.09 at 22:27

“Si ca sa vezi infricosata minune ce s-a aratat la Manastirea Antim din Bucuresti !Un om s-a dus sa se spovedeasca si a dorit sa se impartatseasca dar cand preotul dorea sa ii dea impartasania s-a ridicat potirul in aer.Preotul s-a mirat si i-a zis ca nu poate sa il impartaseasca pt ca avea pacate mari…Atunci s-a descoperit ca avea cip….pe mana….” -Asta este cea mai stupida ineptie pe care ai putut s-o pui pe blog pana acum..Tu ,Jhon,crezi ca vorbesti aici cu niste babe infricosate?!!Sau crezi ca te adresezi oilor din biserica?!Afla omule ca noi nu suntem precum sunt oile..nu avem nimic in comun cu acest biet animal..NU SUNTEM O TURMA SI NU AVEM NEVOIE DE UN PASTOR.Si e bine ca stii tu cum ai speria Stefan cel Mare pe turci prin rugaciuni…stii,d-aia e sabia lui la ‘Stambul,ca l-a ajutat d-zeu;))ma faci sa rad.Pana la urma se pare ca nu aveti cu ce sa raspundeti la provocare!!Chiar nu va da d-zeu asa oleacuta de inspiratie..putere,un fir de geniu sa va lumineze; maica domnului o secunda de lumina nu va aruca in ochii spre a va face intelepti intr-atat incat sa-mi dovediti ca d-zeu exista!dar las-o pe ea..este ocupata ..se roaga pentru noi..stii,n-are ce face..o femeie de acum 2000 de ani se roaga intr-una;))In fine..nu vreau sa va supar prea mult,ca stiu cum sunteti de suparaciosi ortodocsilor.Deci astept sa vad ce va mai trece prin cap..abia astept sa mai rad putin de Jhon-omul asta mi-e drag intr-un fel,mai ales cand devine ridicol.In fine asa este el..un ortodox d-ala mai baba.Asa…si mai era Liv,un tip mai bland deocamdata,vezi ce-mi scri,nu ma plictisi.
Va salut.

No God 03.23.09 at 22:40

Liv,

Si vazul este tot un simt.Elementele naturii sunt percepute de oameni prin simturi,insa nu toate elementele sunt dedicate tuturor simturilor.Adica nu poti sa vezi un miros si nici sa auzi Luna… in conditii naturale.Tot asa si cu electricitatea,ce naiba!!..of!

jhon 03.23.09 at 22:55

Multi vor vedea si vor auzi dar nu vor crede….SPRE MAREA LOR OSANDA DINCOLO….Auzi ce e mai important sabia ca e la turci sau victoriile si credinta cu care romanii au biruit cu aceasta?????Oare conteaza ca sabia lui Stefan e la turci??Sa le fie de bine cu sabie cu tot!Sa isi aminteasca cat de miseleste au luptat si cat sunt departati de credinta….Vad ca iti par ridicol….poate nu eu neaparat …..ci Dumnezeu da omule Dumnezeu…Tu pe El il respingi….pe Cuvantul Lui ….Unde nu e harul Duhului Sfant ca sa rodeasca nu e nici intelepciune…Imi spui mie ca nu ai nevoie de pastor???Oare “pastorii” care sunt la putere oare nu conduc tara prin urmare poporul>>?Oare nu fiecare conducator are in grija niste oameni??Asa si Dumnezeu …EL este la carma lumii si numai cei ce ii urmeaza isi pot da seama de multe lucruri…Toata lumea e in mainile Sale…Nimeni nu scapa de ochiul Sau Atotvazator si ma cutremur si eu cand ma gandesc la aceasta…caci multe pacate fac fara sa imi dau seama ca El ma vede…Daca ma vezi ca o “baba” senila de altfel priveste sufletul tau …frate al meu si intreaba-te “Gresesc?” “Oare osandesc degeaba pentru nepriceperea mea?” Sa imi fie cu iertare tulburarile pe care ti le-am provocat!Ca sa vedeti minuni credeti intai si pe urma cereti!Nu inainte de a crede …caci nu vi se va da ce cereti!
Fericitul Augustin se intreba Ce e Dumnezeu? Si stii la ce raspuns a ajuns?Vazand pe faleza un copil care cara apa din mare intr-0 gropita fericitul a intrebat:Ce faci aici copilasule?Iar el i-a raspuns :Uite ma ostenesc sa car toata apa din mare in aceasta gropita!Fericitul zambind pentru naivitatea lui a plecat mai departe …dar si-a dat seama ca la fel de naiv era si el la intrebarea aceasta !Oare poate omul marginit sa cuprinda pe Dumnezeu ?Oare poate mintea omului sa cuprinda pe Dumnezeu nemarginit?Poate sa inteleaga omul judecata lui Dumnezeu?NU acesta a fost raspunsul ….caci nu ne este noua posibil cu mintea noastra marginita sa cuprindem pe nemarginitul Dumnezeu!Gandeste-te doar la cat de mult ai vrea sa atingi o stea de pe cer si nu poti ca esti mic si ESTI OM….

No God 03.24.09 at 09:33

Nu as avea nici o sansa sa ating o stea chiar daca as putea ajunge pana acolo unde este ea…m-as topi cu mult inainte de a ma fi apropiat destul..

Deci eu nu cred ca exista d-zeu..si nu cred ca exista nici un alt zeu.Iar tu nu vei putea dovedi existenta lui si nici eu inexistenta.Insa dovezile merg mai mult spre a demonstra ca el nu exista.Si ca sa revenim la tema acestui topic,in adevar,religia este,cred eu,o boala care a cuprins mare parte a populatiei lumii.Insa sper ca oamenii religiosi sa fie mai departe asa cum sunt acum:prefacuti,superstitiosi,egoisti.Sper sa se calce in picioare prin biserici la moaste..sa-si dea coate,sa dea bani de poamana ca sa se mantuiasca…sa dea aur prin icoane ca sa se vindece,sper sa piarda in continuare vremea rugandu-se in loc sa faca lucruri practice si sper ca generatia tanara sa deschida ochii,sa-si lumineze mintea si sa aiba curajul sa se debaraseze de ciuma asta a mintii care este religia si d-zeu si totate cele.Ptr mine cea mai fericita zi ar fi aceea in care un grup de copii vin sa viziteze o biserica si profesorul in loc sa-i inghionteasca sa-si faca semul crucii sa le explice cum,cu putin timp in urma,bunicii lor credeau in existenta unor fiintze supranaturale si-i venerau in astfel de locuri…;)))))…Pa,pa Jhon.Ne vedem prin alte topice..aici nu cred ca voi mai posta.

jhon 03.24.09 at 23:52

Dumnezeu nu exista in mintea celui care nu il cauta….Imi pare rau de tine…pentru ca gandesti asa.Sunt multe dovezi ale existentei Sale…dar nu le cauti!E mai lejer sa sezi in pacate si sa zici ca nu e Dumnezeu cand El iti arata existenta Lui …..dar din pacate nu o vezi din pricina pacatelor care te intuneca….

jhon 03.24.09 at 23:54

Cred ca ai plange vesnic daca ai afla ca exista…pentru ca ai pierdut bunatatea si iubirea Sa….

Tronul 04.06.09 at 14:00

Asta spun și musulmanii, mai puțin faza cu scurtatul zilelor, care e o chestie pur psihologica. Daca muncești la grădină sau la fabrică toată ziua, zilele ți se vor părea f lungi.

Tronul 04.06.09 at 14:02

Hey selfhelp,
nu voiai sa scrii boala in loc de bloală? Știu, sunt tipicar.

Radu Ciocan 04.06.09 at 14:43

ioi, cum de nu a observat nimeni pana acum, si era chiar in titlu :) )
Am modificat, mersi ;)

diana 05.02.09 at 01:00

@ liv , jhon genialul si urmasul lui dumnezeu : mah, eu cred ca biblia e aruncata in lume de insusi necuratul pt diversiune xD. Voi va dati seama cate suflete a castigat asa xD??evolutia nu neaga existenta unei posibile structuri superioare asa cum o face biblia:)) va dati seama ca daca nu exista biblia(pe care se bazeaza toate religiile crestine) noi acceptam mai usor ideea de dumnezeu pentru ca nu eram nevoiti sa luam de bune toate bazaconiile de acolo.Eu zic sa va ganditi serios voi ce alegeti prin faptele voastre ca in conflicte (cum e si asta dumnezeu-diavol) se practica mult diversiunea si voi cum sunteti…cum sa va spun eu voua sa intelegeti, mai saraci cu duhul,nu o sa va dati seama niciodata in ce ambuscada sunteti prinsi si e posibil sa picati direct in bratele celui rau:D:D

Syme 05.06.09 at 19:37

Exista o singura problema cu tot discursul ateist pe aceasta tema (si sincer sunt de acord cu tine in multe privinte, mai ales in ceea ce priveste religia organizata). Aceasta problema rezida in inconsistenta. Si exista o inconsistenta care pe mine ma face sa zambesc efectiv cand va citesc posturile, dupa ce reduceti moralitatea la simpla preferinta sau optiune a individului, incepeti sa protestati fata de moralitatea altora. (e drept ca trebuie sa fim – pentru a ne pastra rationali – consistenti cu propriile noastre afirmatii care se pretind a fi rationale, dar in ce priveste o preferinta, nu preferi totdeauna un lucru pe care l-ai preferat candva). Ceea ce e si mai comic, e faptul ca acest protest impotriva vreunei moralitati este pretins ca fiind unul rational.

Syme 05.06.09 at 19:38

Exista o singura problema cu tot discursul ateist pe aceasta tema (si sincer sunt de acord cu tine in multe privinte, mai ales in ceea ce priveste religia organizata). Aceasta problema rezida in inconsistenta. Si exista o inconsistenta care pe mine ma face sa zambesc efectiv cand va citesc posturile: dupa ce reduceti moralitatea la simpla preferinta sau optiune a individului, incepeti sa protestati fata de moralitatea altora. (e drept ca trebuie sa fim – pentru a ne pastra rationali – consistenti cu propriile noastre afirmatii care se pretind a fi rationale, dar in ce priveste o preferinta, nu preferi totdeauna un lucru pe care l-ai preferat candva). Ceea ce e si mai comic, e faptul ca acest protest impotriva vreunei moralitati este pretins ca fiind unul rational.

Vorph 05.07.09 at 08:58

Draga John,

Tu pe ce planeta traiesti? Esti atat de convins de adevarurile absolute pe care ai impresia ca le spui ca sincer, nu sunt in stare sa-ti citesc un post cap-coada…scoate capul din Bibilie…mai sunt si alte carti pe lumea asta. Mai stiam eu o tipa care era atat de habotnica incat sustinea sus si tare ca Biblia este cea mai veche cartea din lume :) Saraca nu auzise nici macar de un Ghilgames…si i-am aratat clar lucrurile astea, ca pe mine nu ma credea, spunea ca sunt neinformat si nici asa nu a acceptat. Asa cred eu si basta. Unii oameni sunt fericiti asa….ignorance is bliss.

Eu unul nu ma consider ateu. Ci mai degraba ireligios (e si un album misto de la Moonspell). Cred ca exista un Dumnezeu, insa in nici un caz unul impins in fata de vreo religie.

iulius1507 06.21.09 at 16:01

…si eu sint un …,,pacatos''. Dar se stie ca de-a lungul timpului au fost multi oameni ce s-au impotrivit ,,zeilor'' si ,,slujbasilor'' lor. Era o vorba ,,zeii vor muri numai atunci cind nimeni nu va mai crede in existenta lor si templele vor ramine goale si in ruina''…timpul acesta se apropie cu repeziciune si numai o mina de alienati mintali vor sa mai amine ,,amurgul zeilor''. LE DORIM ,,SOMN VESNIC'' …pentru ca mul rau au facut omenirii. Acum ateii sin mai multi decit ,,credinciosii'' tuturor religiilor de pe pamint…si nu se mai tem ca vor fi arsi pe rug ori ca vor sfirsi in temnite…torturati de nemernici in robe negre.

Cristian M 07.13.09 at 12:15

Toata discutia in contradictoriu de mai sus, ne poate arata cu claritate un singur lucru: Mintea credinciosului este ca si pupila, cu cat este mai intensa lumina, cu atat se contracta mai tare.
Nu am spus-o eu, dar nu mai retin autorul…

dienush 07.14.09 at 09:09

si eu iti recomand sa verifici personal ce spune acolo, si sa vezi ca nu e asa… eu am facut-o!
nu mai vizionati filme si cum vedeti nu stiu ce idee ce pare interesanta, "gata, asta e". verificati verificati verificati!

dienush 07.14.09 at 09:15

probabil ca exista si asa ceva, insa uneori mai e si adevarat.
stiu persoane ce au vise profetice si eu am la fel, uneori, adica visez ce exact ce se va intampla, ori direct ori metaforic. nu e un fenomen des, ci poate de 3-4 ori pe an sa zic.
sunt o persoana sceptica si logica, ce intotdeauna verifica ceva inainte sa se increada.
cred in aceste capacitati deosebite, dar de asemenea consider ca exista multe specuatii/neadevaruri in legatura cu acestea si ca majoritatea oamenilor au aceste capacitati subdezvoltate si de aceea nu cred in ele.
as putea sa dezbat si alte aspecte ale comentariului tau, dar prefer sa nu o fac, deoarece unui sceptic ii este necesar o experienta personala sau mai multe, ca sa il faca sa isi schimbe opinia.

dienush 07.14.09 at 09:18

de vor vedea oamenii pe iisus il vor rastigni din nou?? pai unde te crezi, in salbaticia de acum 2000 de ani?

dienush 07.14.09 at 09:23

nu mai abuza de semnele de punctuatie. stim ca egoul vrea sa fie auzit, dar ia-o usor!
dupa moarte nu stie nimeni probabil exact ce e, desi eu inclin sa cred ca urmeaza reincarnarea.

dienush 07.14.09 at 09:33

da, da, da… asa e ;) )
exista muuulta aroganta si ipocrizie! am fost la tot felul de biserici, ortodoxe, catolice, secte… din simpla curiozitate. nu am abservat aroganta si ipocrizie la religiile vechi (ort, cat) precum am observat la sectanti! ei se dau cei mai mari cunoscatori ai adevarului, si tu esti ala prost care vei arde in iad, daca nu crezi ce scrie in biblie sau pui la indoiala, chiar daca e irational.
cand puneam intrebari mai dificile, si nu imi puteau raspunde si o dadeau in balbe, nu puteau decat sa imi zica sa cred oricum, ca dumnezeu o sa imi dezvaluie…. 'ai lasa!!
se contrazic in afirmatii sectantii, si mai au si biblia aia cornileanu/escu sau cum ii spune… care are nu stiu cate capitole scoase. si zice clar in biblie, ca nimeni nu are voie sa scoata sau sa puna cuvinte din biblie, pentru ca vor fi pedepsiti.

dienush 07.14.09 at 09:34

si le-am zis chestia asta, dar la ei, aia se numeste "simplificare, ca sa inteleaga toata lumea". No shit!! o intorc dupa cum li se scoala, scuzati expresia!

eu cred ca exista dzeu, dar nu cum il descrie biblia… cred ca dzeu e o putere universala, impersonala si dreapta.

si mai sunt convinsa ca nimeni nu il cunoaste cu adevarat pe dzeu, ca nu suntem inca destul de evoluati spiritual pentru a intelege asa ceva.

dienush 07.14.09 at 09:39

daca biblia e dovada lui dzeu, sa arate domnu' jhon veridicitatea bibliei! sa demonstreze LOGIC, nu argumente dintr-alea SF/halucinatorii/ilogice.

dace dumnezeu e undeva, e cu siguranta in sufletul nostru si nu intr o carte. si in inima noastra trebuie sa il cauta nu intr-un manual care a fost alterat 2.000 de ani ca sa serveasca intereselor politice/religioase de manipulare.

Radu Ciocan 07.14.09 at 09:39

Partea cu religia din Zeitgeist nu se sustine pe dovezi istorice. Sunt pur speculatii, cu toate ca suna bine :D .
Este multa propaganda cu o agenda in spate. De fapt s-a vazut asta in Zeitgeist Addenum propaganda pt utopia futrist-comunista.

Radu Ciocan 07.14.09 at 09:43

Biblia are peste 200,000 variatiuni de-a lungul timpului:
http://www.selfhelp.ro/2008/11/200000-de-variatiu...

dienush 07.14.09 at 09:44

De fapt se poate vedea curentul/vantul cum ii zici tu! Exista aparate speciale! Am uitat cum se numeste, era o emisiune pe Discovery ce arata asa ceva!
Dzeu exista, cred asta, dar nu asa cum spune in biblie….
SI nu, moartea nu inseamna invierea sufletului (asta ar insemna ca suntem morti cat suntem in viata – alooo, contradictie???) ci doar tercerea sufletului intr-un alt plan!

Ce este viaţa??? 08.15.09 at 12:28

1. Eu sunt Domnul Dumnezeul Tau; sa nu ai alti dumnezei afara de Mine.
2. Sa nu-ti faci chip cioplit, nici alta asemanare, nici sa te inchini lor.
3. Sa nu iei numele Domnului Dumnezeului tau in desert.
4. Adu-ti aminte de ziua Domnului si o cinsteste.
5. Cinsteste pa tatal tau si pe mama ta, ca bine sa-ti fie si multi ani sa traiesti pe pamant.
6. Sa nu ucizi.
7. Sa nu fii desfranat.
8. Sa nu furi.
9. Sa nu ridici marturie mincinoasa impotriva aproapelui tau.
10. Sa nu poftesti nimic din ce este al aproapelui tau.
Ptr.Jhon…Explică-mi te rog cum de a doua poruncă,, Sa nu-ti faci chip cioplit, nici alta asemanare, nici sa te inchini lor!!!”nu este respectată de către creştinii ortodocşi sau catolici …?De ce îşi fac chipuri cioplite,aşa zisele icoane,se închină moaşelor nu ştiu cui?Când a doua poruncă spune clar,, Sa nu-ti faci chip cioplit, nici alta asemanare, nici sa te inchini lor!!!!!!!!!!!!!”Explicămi de ce preoţii fac tocmai pe invers din ceea ce scrie în Cele 10 porunci??????????Părerea mea ca mulţi dintre credincioşi sunt de fapt DOBITOCI mai mult de atât sunt Îndobitociţi de ce-i ce au puterea în mână…….Tu chiar nu vezi că aşa zişi preoţi ,prea fericiţii părinţi se îmbogăţesc pe seama oamenilor şi a prostiei lor???DE CE???

catalin 09.03.09 at 12:44

Articolul mi se pare, sincer, fara sa fiu rautacios, destul de naiv… Sunt aduse argumente pe care le intalnesc tot mereu in polemicile cu atei…sau ma rog, asa-zisi atei. Nu scrii unui popor ortodox de greselile catolicilor (inchizitia, cruciadele de ex.). Nu descrii predarea invataturii ortodoxe celor mici ca indoctrinare si alte asemenea, cu argumentul ca fiecare tre sa-si aleaga ce vrea cand e mare…pai ca sa-si aleaga, trebuie mai intai sa cunoasca un sistem de valori si apoi, cand ia contact si cu celelalte, e liber sa-si aleaga ce vrea. Faptul ca inca mai avem invatamant religios dovedeste faptul ca ortodoxia a ramas intr-o oarecare masura in constiinta romaneasca, face parte din cultura noastra.

In fine… ceea ce voiam sa evidentiez este intoleranta cu care discuta cei mai multi “atei” la adresa celor care-si pastreaza credinta. Prosti, cu ochii goi si figurile slutite de prostie, neevoluati, plini de frica samd. Articolul si comentariile imi dau impresia ca mai aveti un pic si ne mitraliati, pe noi, astia care mai mergem la biserica. Nu se vorbeste asa…in primul rand ca nu cunoasteti cu adevarat mesajul crestin si istoria crestinismului si atunci cand studiati, va incepeti studiul cu anumite prejudecati. E adevarat ca s-au facut multe greseli de-a lungul istoriei, dar nu au fost facute de Biserica, ci de oameni. Biserica au fost parintii si bunicii vostrii, stramosii vostrii etc, care la un moment dat s-au aratat incapabili sa puna in practica un indemn cat se poate de sanatos, si anume acela de a se iubi intre ei. Pentru asta nu trebuie taxata credinta. Si apropo….nu ma prea simt slutit de prostie, desi sunt anul 3 la teologie si studiez si medicina si daca spun ca oamenii care cred cu adevarat si sunt crestini cunoscatori sunt cat se poate de sanatosi mintal, stiu bine ce spun. Sper, sincer, sa nu va puneti ochi de cal si sa mergeti pe linia pe care a dat-o Napoleon, Bertrand Russel si altii ca ei… marimea si valoarea oamenilor se masoara cu dragostea, nu cu puterea, razboaiele sau ideile pe care le-au avut. Si pana la urma, daca nu credeti in Dumnezeu, nu inseamna ca nu este Dumnezeu. Nu are nimeni icio dovada ca nu este. Poate ca este si fara sa creada unii in El. In locul vostru, pe mine asta nu m-ar lasa rece…

mvntbvwu 09.05.09 at 19:47

DQDGq4 tdgeucjhntvt, [url=http://mvknqsdveoyk.com/]mvknqsdveoyk[/url], [link=http://ndcclhdrpdox.com/]ndcclhdrpdox[/link], http://qbiwlptqajjf.com/

Genu 10.10.09 at 23:27

De fapt, voi ateii, nu faceti decat sa confirmati teoria evolutiei voastre; de la stadiu de dobitoace ingalate, ati mai evoluat un pic…prea putin…Dar, ca de obicei, santeti fuduli, ca orice prost…care nu-i destul, daca nu-i fudul…Aveti noroc totusi, inca se trateaza…

zero 11.14.09 at 14:01

Daca ar exista un dumnezeu cu siguranta nu ar avea nevoie de atatia trepadusi angajati care sa-i demonstreze prezenta :) …..mintea umana inventeaza lucruri si are nevoie de ceva sa o tina ocupata ….pt unii religia prinde, altii au nevoie de mai mult sau altceva ! sau unii pur si simplu au nevoie sa slujeasca la mai multi stapani …..le e frica sa fie ei doar cu ei isusi. Eu personal am o mare problema cu religia predata la scola si faptul ca inca nici in secolul asta nu exista libertatea individuala de a alege.

catalin 11.16.09 at 23:50

mintea, intr-adevar, trebuie ocupata cu ceva…dar la un moment dat, in viata ta, draga zero, dupa cateva zeci de ani dupa ce-i vei da mintii tale sa manance si din aia si din ailalta si din toate prostiile care sunt pe lumea asta, isi va da seama ca ai inselat-o, si nu i-ai dat ceva esential, ceva ce de fapt cauta mereu…faptul ca avem in noi mereu o sete de nou, de infinit, este resursa principala care ne ajuta si ne da putere sa credem si sa-L cunoastem pe Dumnezeu in personalitatea Lui, nu ca abstractiune….ideea de Dumnezeu si de a vorbi despre Dumnezeu devine fara sens intr-un anumit punct. Dar daca iti framanti mintea indeajuns si mai lasi si inima sa-si spuna cuvantul, si daca intelegi ca Dumnezeu este personal si-l poti cunoaste iubindu-L, asa cum iubesti pe cineva drag, care te rabda, te ajuta, iti este mereu alaturi, sa zicem ca pe prietena, sotia, sau mama ta….atunci incepe drumul care nu se termina niciodata, plin de jertfa, de daruire si de recunostinta care-ti va tine nu numai mintea ocupata mereu, ci pe tine intreg, ca potenta, ca existenta…iti va da un sens al existentei, nu vei mai avea acea nestatornicie pe care o ai acum….

si hai sa fim seriosi…in secolul 21 am la dispozitie si stiu toate argumentele posibile si imposibile pentru a nu crede in Dumnezeu, si totusi cred…le stiu pentru ca m-a interesat, am avut un ghimpe care m-a ros si a trebuit sa vad ce-i cu lucrurile astea, sau macar sa citesc ce zic unii, ce zic altii….am facut fizica, chimie si biologie destula …si nu ce stii din generala, ci destul de aprofundat… si aproape toti profesorii mei de la medicina cred ca dincolo de ce vad la microscop este ceva ce nu poate fi definit, si ca toata treaba asta cu evolutionismul cam miroase…. evolutionismul prinde bine la filosofi, la materialisti…in fine, ca idee filosofica, dar stiintific e o gogomanie mare de tot….daca intr-adevar vrei sa-ti tii mintea ocupata, gandeste-te mai in profunzime la lucrurile astea…cu drag…

zero 11.26.09 at 15:15

Draga Catalin,
de obicei persoanele care nu se integreaza in societate sau nu ua priteni, or nu primesc din exterior cea ce isi doresc incep sa-si creeze prieteni imaginari.
Chestia cu credinta ca cineva sus are grija de tine posibil sa functioneze ca efectul placebo.
Ai insirat niste cuvinte care impreuna il definesc pe dumnezeu dar ele exista si independent.
Noi nu va silim sa nu credeti , e viata voastra si va puteti imagina orice, dar religia in scola e o propaganda in masa. Ce poate intelege un copil la 6 ani cand la scola i se spune una si acasa alata …care e impactul ?

zero 11.26.09 at 15:33

faptul ca nu ai raspuns stintific la anumite intrebari care te framanta …ajungi la concluzia a ceva supranatural …dumnezeu a facut tot ….sau poti spune dumnezeu = intamplare …orice inceput are si un sfarsit ……au fost si alti zei care au fost uitati …..

catalin 12.03.09 at 00:24

am avut oportunitatea, in cadrul asociatiei al carei vicepresedinte sunt, sa lucrez cu copii, sa observ comportamentul pe care-l aveau acesti copii si sa evaluez impactul pe care-l are educatia de mai multe tipuri asupra felului in care se integreaza un copil in societate si abordeaza anumite provocari ale vietii… si crede-ma ca m-a uimit si pe mine modul in care se dezvolta un copil intr-o familie crestina autentica, cu mai multi frati, care este dus mereu la biserica, este impartasit si care are mereu in preajma o cruce sau o iconita cu care sa se joace, fata de un alt copil, de varsta lui, caruia nu i se cultiva aplecarea spre Dumnezeu, spre biserica, spre valorile traditionale crestine…. am vorbit cu termeni generalisti…adica vreau sa zic ca am observat o diferenta foarte mare la un grup mai vast de copii. Copilul cu mai multi frati, care avea o mama imbrobodita si imbracata mereu “cuviincios”, in haine cu tenta traditionala, care era mereu ridicat sa sarute icoana si moastele sfintilor din biserica, pe care mereu il vedeai rontaind o iconita (nu zic ca asta e rostul iconitelor) si care in fiecare duminica se punea primul in fata potirului ca sa ia imparttasania pentru ca asa fusese educat, il intrecea cu muuuult in ceea ce priveste relatia cu ceilalti copii si adulti pe copilul (singurul la parinti de obicei) adus de mana de o mama imbracata in blugi, purtat pe umeri de tatal barbos cu piercing in limba, imbrobodit cu steagul americii, sau pe copilul care purta constant in mana mulajul lui batman. Acestia din urma erau copiii celor care mai tarziu le vor spune odraslelor lor ca treaba cu Dumnezeu este relativa, ca la biserica te duci cand oi pati vreun necaz mare samd. Sa stii ca sunt putini parintii care se obosesc sa le ofere copiilor lor un sistem de valori, chiar si diferit de cel crestin. Cei mai multi parinti iau in gluma actul educatiei pe care sunt datori sa-l indeplineasca fata de copiii lor. Acasa copilul il vede pe tata care o bate pe mama ca a ars mancarea, sau pe mama ca plange in baie pentru ca tata s-a culcat cu alta, sau din nou pe tata ca joaca remi in fata blocului in maiou, cand mama nu mai stie cum sa gospodareasca casa ….si atunci da de un profesor de religie care, chiar daca nu constituie un reper moral intru toate, cel putin ii face cunoscut un sistem de valori pe care-l gireaza Insusi Dumnezeu, il invata sa fie rabdator, ii explica cum sta treaba cu responsabilitatea, cu dragostea, cu mila, cu lucruri pe care nimeni nu ti le explica in toata scoala…. e adevarat ca un profesor de religie bun nu se gaseste pe ici pe colo, dar in principiu, invatamantul religios din scoli, atunci cand este facut cum trebuie, sa stii ca face minuni, si nu-ti vorbesc din teorie….am prieteni foarte buni salvati de la o viata foarte dezordonata tocmai de astfel de profesori de religie devotati si plini de dragoste.

Si cu bagajul asta de cunostinte, la care se adauga si experienta proprie si curajul copilului de a pune in practica niste principii nobile face de multe ori ca dintr-un copil hartuit din toata partile de confuzie, de neintelegere, de incompetenta celor care ii datoreaza sprijin, sa iese un adolescent si mai apoi un om in toata firea plin de compasiune, de intelegere si capabil sa faca fata la multe din provocarile vietii, si de asemenea capabil sa se aplece si spre durerea altora, poate a altor copii la fel de lipsiti de sprijin precum el insusi a fost. Uite astfel se schimba o parte din lumea asta.

Asa…acum poate ma acuzi ca am devenit prea siropos. Dar asta e realitatea in care traiesc…plina de copii care se bucura ca un profesor de religie le ofera dragoste si un Dumnezeu care-i protejeaza, un profesor care ii intelege in orice situatie, care nu are orgoliul profesorului de biologie, nici cinismul celui de istorie, nici severitatea celui de matematica, ci este un prieten caruia ii descopera chiar si cele mai ascunse cotloane ale sufletului…iar lucrul asta ii mangaie si le da curaj… daca tu poti sa faci asta fara sa vorbesti si de Dumnezeu, m-as mira, avand in vedere experienta pe care o am….in colegiul unde am terminat s-au implementat tot felul de programe dupa modele occidentale…aveam clase de prichindei asistati de maximum de personal, care invatau dupa metode in care notele si lucrarile nu existau, in care feed back-ul, solidaritatea de grup, creativitatea etc erau cultivate cum nu se poate mai eficient…si au mers pana intr-un punct….punct in care copiii si-au dat seama ca toate chestiile astea erau ceva artificial si ca nu e dragostea pe care o asteptau in toata maimutareala asta….

In principiu am vrut sa-ti prezint rezultatele pe care am vazut eu ca le-ar avea religia predata in scoli. Desigur ca tu iti poti pastra parerea ta, insa tare imi dai impresia ca vorbesti despre asta fara sa cunosti problema indeajuns de mult si ca abordezi lucrurile cu multa superficialitate(:d asta o sa te scoata din sarite, nu?). Mai bine mergi in scoli si vorbeste cu copii care au avut sansa sa aiba un profesor bun de religie si vezi daca sunt multumiti sau nu…

catalin 12.03.09 at 00:38

si la urma urmei, de ce esti nedrept? Viata o sa le ofere copiiilor destule argumente si informatii ca sa-i convinga sa nu creada in Dumnezeu, sa renunte la valorile ortodoxe, sa renunte la Hristos, sa fie autonomi si sa creada ce vor ei… lasa-i pe copii sa cunoasca si o viziune mai “cuminte” asupra a ceea ca trebuie sa faca in viata, macar cat sunt mici. Aproape niciodata un copil in care s-au cultivat dragostea de Dumnezeu si credinta ortodoxa nu a ajuns criminal, talhar, violator, alcoolic, bataus samd. In schimb, cei care au ajuns astfel au ajuns asa tocmai datorita faptului ca nu a fost un prof de religie care macar sa le povesteasca de bunul samaritean, de Daniel in groapa cu lei, de porumbelul care isi ajuta prietena albina sa nu se inece, de singuratatea care-l paste pe paianjenul egoist etc… si adesea mamele vin la spovedanie batute de copiii pe care acum cativa ani tatzii ii invatau bancuri cu popi… iarasi vorbesc din ce-am vazut si ce cunosc, nu din auzite sau din imaginatie….Dumnezeu sa te lumineze

catalin 12.03.09 at 00:46

aaaa… si inca ceva, legat de “treaba noastra ce ne imaginam”. Eu niciodata nu mi-am imaginat ca la Mormantul Mantuitorului vine Lumina Sfanta de sus….si totusi a venit…si daca citesti in istorie au fost situatii in care altii, de alte confesiuni au incercat sa slujeasca in acel loc si sa faca Lumina sa se coboare la ei si nu s-a intamplat…probabil ca ei si-au imaginat ca o sa se intample… sunt lucruri pe care le vezi ca sa le crezi si lucruri pe care le crezi ca sa le vezi…. dar si unele si altele sunt adevarate, insa mai adevarate sunt cele pe care le crezi ca sa le vezi…

zero 12.04.09 at 02:01

Cred ca pierzi subiectu draga catalin.
Nu exista nici o dovada a existentei divine. Posibil ca Isus sa fi existat ca om, dar nu ca divinitate a vietii dupa moarte…..
De ce trebuie sa inventam o asemena scamatorie – judecata dupa moarte, frica de divinitate, cultivarea vinovatiei, rasplata dupa moarte – ca sa putem fi buni, curajosi, eroici , incrazatori in fortele noastre sau umani intr-un final?
Viata nu e ideala, dar teoria bisericii este ideala si neaga multe din trasaturile speciei umane. Cum ar fi specia umana daca nu ar fi exisistat si niste eretici care sa demonstreze ca pamantul se invarte in jurul soarelui, ca fulgerele nu sunt lumina divina ci descarcare electrica ?
Exista diversitate si succesul existentei vietii pe pamant consta in diversitate. De ce ne vreti pe toti la fel ?
Exista oameni buni si rai , incuiati sau descuiati in ambele grupuri .
Ce ma intristeaza e ca am cunoscut multi oameni tristi in randul comunitatii crestitene carora biserica le da poveti sa-si poarte crucea si sa fie umili in loc sa fie demni. Si in randurile biserici cum da norocul peste fiecare credincios …sa dea peste un preot descuiat sau nu. (incepand de la ritualuri de exorcizare pana la un om care iti poate fi prieten chiar daca nu e preot) . Daca individul nu face ceva pt el cine sa faca?
Un copil la 6 ani crede in mos craciun, zana ce buna, balaurul…si multe altele. Toate se adeveresc mai tarziu inventii si simboluri , dar teoria cu divinitatea inca nu poate fi depasita pt unii …
Am auzit si de copii cu icoana in banca si cu lectia neinvatata la examen !
Iti propun un experiment. Intraba in comunitatea ta ce se intampla dupa moarte cu cei care nu sunt cresti si ai sa vezi ca majoritatea or sa-ti raspunda ca se duc in iad …. sunt deja osanditi ….si cati or sa-ti raspunda ca fiecare e cu credinta lui – dand dovada de acceptare , respect , deschidere spre umanitate ……

dan 12.04.09 at 02:18

Hahahahahaha.
N-am citit toate comentariile, dar tre’ sa recunosc, sunt cateva pasaje care m-au amuzat teribil.
Ce ciudat. Daca i-ai fi injurat de mama (la credinciosi ma refer) probabil ca nici nu ti-ar fi raspuns la provocare. Insa daca le ataci credinta, valeleu.
Corolar: injura-i de neam, familie, parinti, dar sa nu te puna dracu sa te iei de prietenii lor imaginari!

zero 12.04.09 at 02:59

Uiti un lucru Dan, in biserica ii invata ca dumnezeu e mai presus de familie, prieteni si orice…. cum sa nu sara in sus saracul credincios care sitie ca e pacat sa-ti iubesti copilul mai mult decat pe dumnezeu .

zero 12.04.09 at 03:08

Eu nu accept o viziune mai “cuminte” asupra vieti, eu doresc o educatie care sa-i pregateasca pt viata reala cu tot ce exista .
N-ai vazut talhari religiosi? Religia doar vaneaza constiinte. Daca ai pus mana pe constiinta restul vine de la sine . De cand nu te-ai mai uitat la televizor la cine face donatii pt biserica?

zero 12.04.09 at 03:29
catalin 12.07.09 at 21:35

Daca am aparat ceva care sa aiba legatura cu Dumnezeu sau ideea de religie, sa stii ca am aparat si m-am referit tot timpul la Ortodoxie. Tu imi aduci pe cap niste reprosuri care-i vizeaza pe catolici…In dogmele Ortodoxiei n-ai sa gasesti niciodata scris ca Pamantul e patrat sau ca Soarele se invarte in jurul pamantului sau ca fulgerele sunt lumina divina. Despre lumina divina au scris cativa parinti, foarte multe scrieri datand din sec 3 si 4, dar sunt atat de rare si se vorbeste atat de pios despre ele incat cu greu ne-ar face sa credem ca se refera la fulgere….Treaba asta cu pamantul fix si cu explicatiile care ni se par noua puerile tin de ceea ce credeau oamenii atunci despre lumea inconjuratoare, cu datele cunoscute la vremea respectiva. Daca din ele catolicii au facut dogme, si i-au ars pe rug pe cei care le-au combatut, asta e greseala lor, reproseaza-le lor.

In al doilea rand as vrea sa te conving de faptul ca Ortodoxia, ca religie, NU ii vrea pe toti oamenii la fel. Daca nu te-am convins cu majusculele mele, cauta in carti de morala ortodoxa (Christos Yannaras- Libertatea moralei, Staniloae- cele 3 volume de Dogmatica ortodoxa, Mantzaridis, Panayotis Nellas- Omul, animal indumnezeit<>, carti pe care nu cred ca o sa le citesti, dat fiind sentimentul de injosire pe care-l suspectez ca te-ar incerca). Pentru a-ti lamuri si diferenta dintre barbat si femeie care exista in Ortodoxie, poti citi si Paul Evdokimov- Taina iubirii. In cartile astea ai gasi o Ortodoxie cu totul diferita fata de cea pe care ti-o imaginezi sau pe care o stii de la Stirile ProTv in care se arata ce averi are Biserica si ce donatii mai fac politicienii. Ar fi extraordinar si de asteptat din partea unui om cu mintea deschisa daca ai face diferenta intre ce inseamna influenta oamenilor asupra modului in care e perceputa religia si influenta pe care o are religia autentica asupra oamenilor. Dar capacitatea asta n-o au cei care judeca sentimentul religios numai din prejudecati, din libera-cugetare sau de la stiri sau filme gen Zeitgeist. Asta o capeti cautand miezul fiecarei probleme. Te consideri ateu, vrei sa fii sigur ca asta e calea cea mai buna pentru tine, cauta si miezul crestinismului ca sa fii sigur ca nu ai pierdut nimic. Dar du-te pana la miez, la esenta, eliberat de orice prejudecata. Si daca esti sincer, ai o sansa sa poti face dinferenta asa cum trebuie.

Cat despre purtatul crucii si lipsa de demnitate a crestinilor…..Stefan cel Mare si Sfant a stiut bine ce inseamna sa porti o cruce (citeste-i testamentul) si nu a fost lipsit de demnitate, Mihai Viteazul la fel, si iarasi nu cred ca a fost lipsit de demnitate. Sa-l amintim si pe Sfantul Constantin Brancoveanul cu fiii sai si sfetnicul Ianache si altii multi…Deci daca te apleci sub greutatea crucii pe care oricum o duci in fiecare zi si o faci cu multumire, nu cred ca e lipsa de demnitate, ci mai degraba o dovada a ei.

Vrei sa stii de ce se simt oamenii osanditi la iad? Pentru ca se stiu vinovati si nu simt vreo tragere de inima spre a-si schimba stilul de viata. O femeie de 60 de ani care are la activ cateva zeci de avorturi are toate sansele sa-ti spuna ca are credinta ei si ca daca se duce in iad, asta e, pentru ca nu mai simte tragere de inima sa-si schimbe conceptia si stilul de viata la varsta asta. Iar la 25 si la 35 de ani a zis la fel pentru ca daca ar fi marturisit sincer o credinta tare in Dumnezeu, asta ar fi implicat niste sacrificii din partea ei, pe care nu a vrut sa le faca. Sigur ca greu sa ai aceeasi sotie o viata intreaga, sa nu hatzai patul cu ea atunci cand e insarcinata, sa nu hatzai patul cu ea fara sa te gandesti la copii. Lucrurile astea sunt de neimaginat pentru tine, probabil, dar astea fac diferenta intre un om responsabil si unul care renunta la propria credinta doar pentru a fi lasat sa-si satisfaca pohtele.

O mica nota: Pe mine sincer nu ma deraneaza ca cineva rade ca am prieteni imaginari, ca sunt naiv, ca sunt orb etc etc. Ma vad cu o savarina plina de sirop in fata si pe altul care o vede maro ca-mi zice ca e rahat. Eu stiu bine ce mananc. Dar ma intristeaza faptul ca nu vrea sa vada mai de aproape ce am in farfurie, sa inteleaga despre ce-i vorbesc si sa-si faca un pic de curaj si sa guste. “Gustati si vedeti, ca bun este Domnul”. Asta e tot ce trebuie sa faci, zero . Gusta si vezi, ca bun este Domnul.

ps. Sa nu-mi iei in nume de rau niciun cometariu, te rog. Eu chiar cred ca macar o sa rasfoiesti una din cartile alea…. :)

catalin 12.07.09 at 21:52

Dane, daca ma injuri de mama, pe mama nu o afecteaza cu nimic, pe mine nici atat, singurul afectat esti tu: fie te-ai suparat pe mine si-ti fierbe sangele si poti face infarct, fie ma dispretuiesti si asta te recomanda un om fara buca si minte la cap, fie esti un amarat de manelist care-si baga jucaria in ce apuca. Iertare, nu de tine vorbeam…generalizam.

Daca insa postezi pe internet un comentariu in care spui un neadevar care denota fie faptul ca tu nu cunosti indeajuns de bine despre ce vorbesti (nu te intereseaza, esti sceptic, etc) fie esti rau intentionat si folosesti disimularea, eu, ca si crestin, incerc fie sa te lamuresc asupra a ceea ce nu cunosti, pentru ca devotamentul si spiritul de solidaritate cu cei aflati in nevoie (tu fiind in nevoia de a cunoaste) ma caracterizeaza ca si crestin, fie incerc sa dovedesc celorlalti disimularea ta si sa-i scutesc de efortul de a crede acel neadevar. Ti-as putea face un algoritm dupa care lucreaza comentariile postului astuia :D

De-asta sar crestinii in sus cand se ia cineva de credinta lor….pentru ca-i doare inima pentru altii nevinovati care cred, din indiferenta si moleseala, neadevarurile pe care tu le scrii si pe care le crezi din aceeasi indiferenta si moleseala, adevarate.

zero 12.08.09 at 15:12

hei!
Ai citit si carti ale altor religii ca sa poti face comparati?
Cand spui ateu trebuie sa-ti imaginezi motociclisti tatuati/jeans/bedmen/batausi si mai stiu eu ce…..
ce parere ai despre celelate religii?
Cum descri un musulman/protestant?/ un catolic/un budist si un anglican?
as dori o descriere pt fiecare daca se poate.
Ai cunoscut sau ai prieteni care nu sunt credinciosi? Cum sunt?

zero 12.08.09 at 15:45

aci discutia este despre orice religie in general.
Referitor la teoria solara si fulgere. Conform religiei nu poti judeca omul dupa timpul in car a trait si cum vedea lumea inconjuratoare in perioada respectiva…Ideile religie sau teoria religiei ar trebui sa supravietuiasca timpului ca si legile fizici, daca ar fi adevarate. probabi ca atunci scria in cartea sfanta ca dumnezeu a creat pamantul si ca acesta se invarte in jurul soarelui. Eu nu judecam ce gandeau eu judec cat de departe merge biserica ca sa poata tine real cea ce nu este. Si asta e valabil pt orice religie! Cu timpul carte sau cartile fiecarei religii s-au schimbat ,,,s-au adaptat la noile timpuri…..oare dece? pt ca teoria religioasa a fost inventata de oameni cu viziunea din perioada respectiva nu de o fiinta suprema care cunoate totul si guverneaza tot … motiv pt care carte nu rezista timpului
Azi te iei de femeile in jeans la biserica, poate peste 50 de ani o sa fie o chestie normala. de ce nu iti place? datorita asocieri cu rebeliunea…
asta e din secolul trecut, vestimentatia deja si-a pierdut simbolul….

Toate religiile incep cu povestea crearii pamantului vietii si a omului…Cand toate aceste intrebari vor avea raspuns stiintific care va fi directia biserici si a reliligiei ?

zero 12.08.09 at 15:58

singura speranta e minciuna cu viata vesnica….. pana apare teleportarea in timp !
ce mai vroiam sa adaug este cat de oarba si periculoasa poate deveni credinta , chiar in romania parca s-a murit la exorcizare…cand era epilepsie ….
faza cu batrana e deplasta. daca crede in iad se duce in iad, Daca nu crede nu se duce!

zero 12.08.09 at 16:05

Eu stiu ca ceace crezi e real, prin simplul fapt ca crezi. Exista realitatea individuala si realitatea colectiva. in cea colectiva toti admit ca ninge cand ninge. in cea individuala lucrurile sunt diferite. Ninge repede, fulgii sunt mari , ….dar un nebun s-a trezit intr-o zi sa spuna ca sunt si fulgi rosii pe care nu-i putem vedea dar ei ne vad. daca incercam sa-i simtim o sa-i simtim…. si unii au inceput sa creada ca exista si fulgi rosii invizibili mult mai frumosi ca ceilalti :)

zero 12.08.09 at 16:14

cand ma refeream la religiosi tristi nu ma refeream la exempul tau cu batrana, ma referem la oameni pt care viata a trecut pe langa ei fara ca ei sa aleaga, religia a ales pt ei. – binele lor sau binele religiei? Oameni care nu au fost niciodata tineri ca s-au pregatit o viata intreaga pt lumea de dincolo …. Unii au acceptat umili ce li s-a intamplat.

zero 12.08.09 at 16:32

Mai am o intrebare? exista macar o singura donatie pe care biserica nu a acceptat-o datorita faptului ca personajul care a facut-o nu e dem conform religiei crestine?

zero 12.08.09 at 17:06

chestia cu hatznitul patului ,,,,,,:) de ce se feresc oameni religiosi sa foloseasca cuvinte ca sex? parca spunei ca studiezi si meicina cum le spui la pacienti?

Florin B 01.09.10 at 04:17

Ca sa impletesc putin religia cu stiinta:
- sincer ma indoiesc ca Dumnedeu ne-a creat doar ca sa il idolatrizam in continuu, ca un scop in viata;
- conform Bibliei, dupa ce ne-a creat din lut ne-a insuflat viata si odata cu viata, o parte din setea de cunoastere pentru ca, nu e asa, Dumnezeu insamana cunoastere.
- eu cred ca Dumnezeu ar fi fost trist sa vada, dupa atatea mii de ani, ca am ramas la acelasi stadiu, alergand pe campii si mancand ierburi in loc sa vada cum setea de cunoastere ne face sa evoluam tehnic si spiritual, tinzand, asimptotic, catre El. Conform Bibilei, suntem copiii lui Dumenzeu si de acceea e normal sa evoluam prin cunoastere si nicidecum sa ramanem la stadiul de oi oarbe care misuna in deriva pe campii.
- si inca un lucru: sa inteleg ca, ma rog, crestinii adevarati sunt singurii care vor ajunge in Rai?? Dar cu ce au gresit nefericitii aia de chinezi, indieni, japonezi s.a.m.d. care s-au nascut, traiesc si mor in alte religii? Sa inteleg ca ei sunt condamnati la focul vesnic ??? Dar cu ce au gresit? I-a uitat Dumnezeu?

Cunoasterea nu inseamana erezie, inseamna apropierea de Divinitate.

Jhon si liv, fara suparare, dar unii ca voi au luat glanda multora de-a lungul secolelor (vezi Cruciadele si Inchizitia), unii ca voi jupoaie babele pe la tara de bani, ratze si gaini la inmormantari si parastasuri (fara bani, ratze si gaini date la popa la parastasuri e posibil ca sufletul defunctului sa alunece din Rai in Iad), unii ca voi ridica prostia si ignoranta umana la rang de virtute, unii ca voi au au aruncat omenirea in beznas.a.m.d.

Conform unora, daca nu ar fi fost bezna adusa de crstinism, stadiul tehnologic la care ne aflam azi, ar fi fost pe la anul 1000, 1000 si ceva.

TheOne 02.19.10 at 02:54

Domnule Radu, am citit cu interes articolul tau, dar daca nu iti este cu suparare tin sa fac anumite precizari: tema dezbatuta aici nu este clara. vorbesti cand despre religie, cand despre Dumnezeu ca fiind o nascocire.
Luandu-le pe rand, tind sa fiu de acord cu tine la partea cu religia. Este gresit ca ni se impune de mici in ce sa credem, de asemenea, spun si ca religia a devenit de fapt un instrument numai bun de manipulat masele. Corect si faptul ca Biserica trage acum foloasele de pe urma acestor lucruri. INSA trebuie sa facem diferenta intre prostimea omenirii si usurinta cu care poate fi manipulata si Divinitate. Nu pot afirma ca exista un Dumnezeu,nu am dovada,nu? dar pot sa imi folosesc logica si daca ar fi sa fac asta, pot sa afirm ca asa cum de-a lungul timpului s-a gasit o explicatie pentru fenomenele naturii, de exemplu, asa e posibil sa aflam peste ani ca exista intr-adevar un Creator. ATENTIE: vorbesc despre o forta superioara, fizic si psihic, nu un Dumnezeu care iti da legi de genul: tine post, fii supus, du-te la biserica duminica. Personal, eu nu sunt adept unei anumite religii, sa zicem ca sunt “in cercetare”. Dar zic(si cred ca e normal) ca nu pot sa fac afirmatii transante(ca ale tale) despre ceva ce inca imi este necunoscut. E probabil ca Dumnezeu in sine sa fie o nascocire a mintilor slabe, e probabil insa ca si faptul ca noi acum incercam sa aratam ca nu exista asa ceva(deci noi suntem superiori, pentru ca nu ne lasam prostiti) sa fie o ignoranta, dovedita mai tarziu. Inca o data, felicitari pentru articol, cu specificarea ca ai fi putut fi mai putin transant in exprimare. Toate cele bune!

Leave a Comment

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Previous post: Nu am timp sa

Next post: Declaratia omului liber in secolul 21